Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu açılışı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından yapılacak İstanbul’un yeni metro hattı Bakırköy-Kirazlı hattını tanıttı.
Uraloğlu, İstanbul’un kent içi raylı sistem ağının geliştirilmesine büyük önem verdiklerini ve bu kapsamda İstanbul’un raylı sistem ağını güçlendiren projeleri birer birer hayata geçirmeye devam ettiklerini söyledi. 2 hafta önce yaya odaklı yeni nesil proje olarak Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı’nı hizmete sundukları anımsatan Uraloğlu, bugün de İstanbul’un en önemli kent içi ulaşım projelerden biri olan Bakırköy Sahil- Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metro Hattı’nı başarıyla tamamlayarak hizmete açacaklarını bildirdi.
Uraloğlu, İstanbul’u bir baştan diğer başa modern raylı sistem ağlarıyla donatma çalışmalarına son yıllarda büyük bir hız kazandırdıklarına işaret ederek, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak ülkemiz genelinde 12 ilimizde işletme altında olan 935,8 kilometre şehir içi raylı sistem hattının 407 kilometresini biz inşa ettik” dedi.
8,4 KİLOMETRE UZUNLUĞUNDA 7 İSTASYONDAN OLUŞUYOR
Bakan Uraloğlu, tüm Türkiye’de yapımını tamamladıkları projeler hakkında bilgi vererek, şu anda da yine Bakanlık olarak Kocaeli, Konya, Bursa ve İstanbul’da olmak üzere 7 projede toplam 90,3 kilometre uzunluğunda raylı sistem hattı inşaatına devam ettiklerini bildirdi. Türkiye genelinde de 371,9 kilometre planlama aşamasında projelerinin bulunduğuna dikkati çeken Uraloğlu, şöyle konuştu:
“Bakırköy Sahil-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metro Hattımız 8,4 kilometre uzunluğunda ve 7 istasyonu bulunmaktadır. Özgün mimari tasarımlara sahip 7 istasyonda toplam 105 bin metrekare kapalı alanın inşa ettik. Böylece Kayaşehir’den yola çıkan yolcular, Kirazlı’da son bulan bir yolculuk yerine Bakırköy’e kadar tek trenle seyahat edebilecekler. Saatte 80 km hızla günde 1 milyon yolcu bu hattımız ile ulaşım ihtiyacını karşılayacak.”
Projenin tamamlanarak kesintisiz bir ulaşım sağlanacağını söyleyen Bakan Uraloğlu, “Kirazlı İstasyonunda; Kayaşehir-Kirazlı Metrosu’na, Yenikapı-Bağcılar-Kirazlı Metrosu’na, İncirli İstasyonunda; Metrobüs Hattı’na, Yenikapı-Atatürk Havalimanı metrosuna, Özgürlük Meydanı İstasyonunda; Marmaray, Yüksek Hızlı Tren Hattı’na, Bakırköy Sahil İstasyonunda ise İstanbul Deniz Otobüsü ile entegre olarak kesintisiz ulaşım sağlıyoruz.” açıklamasında bulundu.
“EKONOMİK KAZANCIMIZ; 6,1 MİLYAR DOLAR”
Bakırköy-Kirazlı Metro Hattı’nın 8,4 kilometre uzunluğunda, 7 istasyona sahip olduğunu belirten Uraloğlu, “Bu istasyonlar, Özgürlük Meydanı, İncirli, Haznedar, İlkyuva, Yıldıztepe, Molla Gürani ve son olarak Kirazlı istasyonları olacak” dedi.
Hattın işletmeye alınması ile Kayaşehir-Bakırköy İDO arası seyahat süresinin 39 dakikaya ineceğini belirten Uraloğlu, Çam ve Sakura Şehir Hastanesi-İncirli arası seyahat süresinin 31 dakika, Kayaşehir-Kirazlı arası seyahat süresinin 27 dakika, Metrokent-Özgürlük Meydanı arası seyahat süresinin ise 30 dakika olacağını açıkladı. Uraloğlu, “Bununla birlikte Bakırköy-Kirazlı Metro Hattı’mızın ekonomik kazancı ise 6,1 milyar dolar olacak” diye konuştu.
“600 KİLOMETRE DAHA METRO HATTINA İHTİYAÇ VAR”
Uraloğlu, yarın, açılacak hatla birlikte İstanbul’a Bakanlığın kazandırdığı raylı sistem hatlarının uzunluğunun 147,7 kilometreye, İstanbul’un toplam raylı sistem ağının ise 348 kilometreye ulaşacağını bildirdi.
Uraloğlu, Bu yılın ilk çeyreği içerisinde, Bakırköy Sahil- Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Hattı’nın ardından Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nın Arnavutköy-İstanbul Havalimanı arasındaki 14 kilometrelik kesimi de tamamlayarak açılışını gerçekleştirme planında olduklarını söyledi.
Bakan Uraloğlu, “Ama elbette bu çalışmalar burada kalmayacak. Yaptığımız çalışmalar İstanbul’un 1004 km metro hattına ihtiyacı olduğunu gösteriyor. Her zaman dile getirdiğimiz üzere İstanbul’un ulaşım sorununu artık yüzeyden çözmek mümkün değil. Metro hatlarına ihtiyacımız var, yani yeraltına inmemiz lazım. Bakanlığımızın yapımı devam eden projeleri bittiğinde İstanbul’un raylı sistem uzunluğunun 394,2 kilometreye çıkacağı düşünüldüğünde demek ki daha 600 kilometrenin üzerinde bir metro hattı daha yapılması gerekiyor.” değerlendirmesinde bulundu.