Hayatın Yoğunluğunu Bırakıp Kendine 5 Dakika Ayırarak Yapabileceğin 10 Egzersiz Hareketi

Günlük hayatın koşuşturmasından kendime zaman ayıramıyorum, spor yapamıyorum diyorsanız bu içerik tam size göre! Çoğumuz iş, okul, ev işleri derken spora gidecek vakit bulmakta zorluk çekiyor. Oysa evde sadece 5 dakikada yapacağınız bu hareketlerle her gün spor yapmak ve sağlıklı bir vücuda kavuşmak mümkün, hadi başlayalım!

1. Yüksek plank

Yüksek plank vücuttaki hemen hemen tüm kasları çalıştıran mükemmel bir egzersiz hareketidir. Sadece 1 dakikada bile vücudunuzu ne kadar çalıştıracağını göreceksiniz!

2. Lunge hareketi

Bu hareketle kalça ve bacaklarınızdaki tüm kas gruplarını çalıştırabilirsiniz. İsterseniz ellerinize dambıl alarak hareketi zorlaştırabilirsiniz.

3. Side plank

Bu hareket görüldüğünden çok daha zor şimdiden söylemesi! Hem güçlü bir vücut hem de denge gerektiren side plank, vücudunu çok iyi çalıştıracak. Hareketi yaparken dikkat etmen gereken bacaklarının üst üste gelmesi ve kalçanı yere doğru düşürmemek.

4. Burpees

Tüm vücudunun yanmasına hazır ol bakalım! Bir kombinasyon hareket olan burpee, hem sıçrama hem çömelme hem de plank’ten oluşur, birçok kas grubunu çalıştırır.

5. Squat

Squat’ı hala duymayan var mı?? Bu çok basit ama etkili hareket kalçanı ve bacaklarını çok iyi çalıştırır. İstersen hareketi zorlaştırmak için ağırlıkla birlikte yapmayı deneyebilirsin.

6. Jumping Jacks

Zıplamayla birlikte yapılan bu hareket vücudu ısıtmak için mükemmeldir. Sadece 1 dakikada bile tüm vücudunuzun müthiş ısındığını ve zorlu antrenmanlara hazırlandığını hissedeceksiniz. Ayrıca yapması oldukça kolay ve ekipman gerektirmiyor!

7. Dirsek plank

Bu hareket yüksek plank’e benzer, ancak bu hareketi alt kollar yerde olacak şekilde yapmalısın. Bu hareket özellikle karın bölgeni çok iyi çalıştırır. Sadece 1 dakikada bile tüm vücudunun titrediğini hissedebilirsin.

8. Dağ tırmanışı

Mountain climber, ya da Türkçe ismiyle dağ tırmanışı hareketi bacakların sırayla üst vücuda doğru çekilmesiyle yapılır. Karın bölgesini çok iyi çalıştırır! Bu hareketi nefesle birlikte yapmaya dikkat etmelisiniz. Bacaklarınızı çekerken nefes verin, iterken nefes alın.

9. Mekik

Egzersizin olmazsa olmaz hareketlerinden biri de tabii ki mekik! Her gün birkaç dakika ayırarak yapabileceğiniz mekik egzersizi üst gövdenizi ve karnınızı çok iyi çalıştıracak. Hareketi yaparken üst gövdenizi yerden kaldırın, ancak bacaklarınız sabit kalsın. Boynunuzu zorlamamaya dikkat!

10. Köprü

Özellikle bel ve sırt ağrılarınız varsa bu hareket size ilaç gibi gelecektir! Köprü hareketi sırasında boynunuzu sıkıştırmamaya dikkat edin, kalçanızı düşürmeyin ve kalçanızı iyice sıkmayı deneyin.

Bu egzersiz hareketlerini ister evde, ister Fitty aracılığıyla farklı spor salonlarında spor yaptığın kadar ödeyerek deneyebilirsin! ?

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*